Så ensom er jeg ikke!

Tror du virkelig at det er så enkelt? At du er så uimotståelig? Hvem har fortalt deg det, mora di?

Jada, jeg veit at du er full. Og kåt. Men hvorfor i svarte tror du at du kan ringe meg midt på natta? Du gikk din vei. Men du rakk å knuse hjertet mitt først. Og det tok meg så lang tid å finne alle bitene.

Og det hjalp liksom ikke så jævlig mye at du ringte meg hver gang du var, ja akkurat, full og kåt. Og selv om jeg slapp deg inn noen ganger, så betyr ikke det at du bare kan fortsette slik. Du skjønner vel det? Tenk om jeg var opptatt med en annen når du ringer, tenkte du på det kanskje?

Nei, jeg veit jo at jeg er her alene da, men jeg kunne vært opptatt, ikke sant? Tror du at jeg sitter og venter på at du skal ringe, eller? Fnys, du er jo helt på jordet – så ensom er jeg ikke, ass. Du er en dust, og jeg driter i hele deg. Så er du informert. Tøff i trynet? Moi? Pøh! Hva da, si det opp i fjeset ditt? Hvorfor skulle jeg det, hører du meg ikke nå? Har vi dårlig linje her, kanskje?

Nei, tenk jeg er ikke redd for å si det i trynet på deg. Tror du jeg bryr meg? Om jeg aldri så deg igjen, ville det vært for tidlig. Tror du meg ikke? Neivel? Du er så full av deg sjøl, og jeg er bare så over deg. Ja jøss, bare kom du, så skal du få se hvor lite jeg bryr meg.

Kommer du nå med en gang da….?

26 thoughts on “Så ensom er jeg ikke!

  1. Mia: Takker😉

    Egoisten: Personlig tror jeg mer på å slå den av, ta ut batteriet og simkortet, og overlate delene til 3 venner. Som helst ikke bør befinne seg på samme sted. Til nød i samme by.😉

  2. Lykke
    Jeg ble litt paff da jeg så kommentaren til Mia, for jeg lo ikke i det hele tatt da jeg leste den. Jeg syntes derimot den var litt trist. Og sår.

    …. om han man ikke helt klarer å bli kvitt. Og der hvor telefonen ikke er det største problemet.

  3. Noen ganger er det bare slik at man ikke klarer å motstå det som ikke nødvendigvis er godt for en, men så vet du i det minste at du er i stand til å gi deg hen. En fattig trøst kanskje, men det motsatte ville jo vært verre?

  4. Sissel: Noen ganger er det lettest å takle de virkelig vonde tinga med humor…en slags forsvarsmekanisme det òg..

    HvaHunSa: Det er en viss trygghet midt oppi all utryggheten, om du forstår?🙂

  5. Jeg synes du overdriver veldig, Sissel. Jeg lo av den siste setningen, men du skjønner kanskje ikke ironi og humor???

    Det var ihvertfall sånn jeg oppfattet Lykkes innlegg. At selv om man prøver å være fast, så får man lyst til å gi etter bare denne ène gangen.

    Skjønner du nå?????🙄

  6. Mia
    Her var det voldsomt til pigger og himling med øynene.

    Du misforstår det hele.

    Jeg kritiserer ikke deg, så det er ingenting å skjønne. Jeg ble overrasket da jeg så kommentaren din, fordi jeg ikke hadde den samme opplevelsen av testen, og tenkte at det muligens var noe jeg hadde oversett. Så jeg leste den en gang til, men det ble det samme.

    At man har ulike opplevelser av en tekst er da bare bra – det er da ingen overdrivelse å si det.

  7. Sissel: Piggene ute har jeg ikke, men overdrivelser reagerer jeg på, og da må jeg vel få lov til å si ifra?🙄

    Du får prøve å ikke virke så innmari «angripende» neste gang da, :S

  8. Jeg kan si til deg det en venn sa til meg når jeg i affekt proklamerte at jeg aldri skulle åpne meg for kjærligheten igjen: vil du virkelig leve et liv hvor du ikke kan såres?

    Svaret er jo åpenbart, og jeg finner mye mening og trøst i den setningen der.

  9. Mia
    Jeg skal ikke være så angripende?
    Jeg syns ikke jeg har angrepet deg – dette har heller aldri vært meningen.

    Jeg har ikke et problem med dette, det er det du som har. Så her er det du som må gjøre noen grep i forhold til deg selv. Jeg er ikke ansvarlig for dine (merkelige) reaksjoner

    case closed

  10. STAKKARS DEG, sier jeg bare, Sissel.

    case closed?😛 Hvem er du til å bestemme det, egentlig?

    Og ja, du er angripende, det burde du se med en gang, lukke opp øynene dine og se inn i speilet.

    Dessuten er jeg litt lei av bloggere, (les; deg, Sissel) som alltid tror at de ikke gjør annet enn å sende positive meldinger ut til folk, for sånn er du ikke, men blind er du vel fortsatt?

    På tide at du og alle dere andre bloggere slutter å hetse med folk som ikke har sagt noe vondt om dere. Er det noe galt med deg siden du ikke ser dine egne feil og mistak?

    Jeg begynner å bli drittlei av holdningen din, rett og slett DRITT LEI.

    Og forresten, case closed.😛

  11. case closed fra min side Mia.

    Dette er for dumt.
    Et siste tillegg. Hva du syns om meg er revnende likegyldig. Jeg skriver ikke blogg for å tekkes noen – ei deg heller. Jeg skriver for min egen del. Liker du ikke det jeg skriver, så får du lese andre steder. Det er frivillig å lese min blogg. Det er frivillig å lese mine kommentarer i andres blogger. Blir det for mye for deg så får du logge av eller oppsøke hjelp for å takle raseriene dine.

    Jeg kommer ikke til å svare deg og personangrepene dine lengre nå. Dette er Lykke sin blogg. Lykke sin post og hennes kommentarfelt. Jeg var her for å kommentere hennes post, ikke deg eller hva du måtte synes om meg.

    Og til deg Lykke: Syns du disse kommentarene tar for masse plass og ødelegger kommentarfeltet ditt, så er det ok for meg at du sletter mine. Forståelige er det også.

  12. Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å si noe, men siden jeg er bloggeieren kan jeg blande meg inn så mye jeg vil😉

    Sissel: Jeg synes kommentarene dine er, som vanlig, velformulerte og saklige. Og akkurat i dette tilfelle er du også særs tålmodig, synes jeg. Og kommentarene dine ovenfor er definitivt på sin plass. For:

    Mia: Du er ute å kjøre nå, makan til overreaksjon har jeg ikke sett på lenge. Du angriper en blogger som er både dyktig og interessant, og ikke minst saklig – både på sin egen blogg, og rundt i kommentarfeltene. Hun har ikke på noen måte angrepet deg, men kun gitt uttrykk for at hun tolket teksten annerledes enn deg, og det har hun selvfølgelig all rett til.

    Det er lov til å tenke før man skriver, det tror jeg er mitt beste råd til deg. Og sliter du med aggresjon synes jeg ikke du skal la den gå utover tilfeldige mål på denne måten. For ditt angrep var fullstendig grunnløst.

    HvaHunSa: Den setningen sier det meste, ingen tvil om hva jeg velger ihvertfall:)

  13. Forøvrig vil jeg legge til at jeg ikke sletter kommentarer, og at det er fullt tillatt å diskutere i mine kommentarfelt, om busta fyker tåler vi det. Få det ut!😉

  14. Mannen må jo ha et problem, Lykke. Han stikker, men klarer likevel ikke å glemme deg. Hva er det han savner? Selskapet? Sexen? Han prøver åpenbart å beholde det han savner, selv om han muligens ikke vil tilbake til forholdet.

    Jeg tror det er veldig sunt med den nye holdningen din. Bryt av tvert! Ikke la han forlengde de vanskelige følelsene.

    Been there – done that.

  15. Hei.

    Må bare få sagt at dette var sterkt å lese. Skriver du om meg eller? Jeg har hatt det slik i snart tre år. Saken er den at jeg nå er dønn ulykkelig, ensom og vraket. Og jeg har latt meg vrake helt sønder og sammen.

    Jeg greier bare ikke å glemme den gutten. Og han ringer meg om natta, ja, du leser riktig. Om natta. Får hjertet mitt til å slå i hundre og ti, grafser i gamle minner, gir meg forhåpninger. Og jeg, ja jeg blir like lurt hver gang. At jeg aldri lærer!

    Har lyst å slutte nå, men jeg er redd jeg behøver hjelp for å greie det.

  16. Wenche: Oj.

    Hjelp kan sikkert være lurt. Og å gjøre deg selv utilgjengelig. Hvis du ikke kan slå av tlf på natta, så skift nummer – og gi det bare til de som MÅ ha det. Koble ut ringeklokka på natta kan være en idè.

    Om du har en venn (som han ikke kjenner) som kan hjelpe, så kan du jo la eksen se deg med ny «kjæreste»? Evt om vennen kan overnatte, og ta telefonen på natta. Men du må være motivert for å «slutte». Håper du klarer det, lykke til.

Legg igjen en kommentar

