Om aprilspøker, (for oss som har humor)

Aprilspøker kan være morsomme. Jeg har selv utsatt omgivelsene for endel pranks, og folk tar det stort sett med humor. Selv har jeg gått fem på mange ganger – og ledd godt når spøken har blitt avslørt. Bortsett fra en gang, da gråt jeg så snørr og tårer rant. Dette var på 70tallet en gang. Lita jente med store øyne sto i kø utafor CC-senteret, der skulle de vise fram to haiunger som var fanget i Drammenselva. Forventningen sprengte i det vesle brystet mitt, ettersom køen mot det store akvariet minket. Jeg hadde en liten hai i grå plysj hjemme i senga, og kunne knapt vente på å få se en ekte. I bassenget duppet det et par plasthaier med påskriften; aprilsnarr! Mormor var rasende, jeg var utrøstelig. Men i ettertid er det jo ganske morsomt. Litt. *host* (Jeg var ca 5, ok??)

Idag er det mye småmorsomt å se i nettavisene. I Telemarksavisa fortelles det at du kan stille på kaia i Langesund, og kjøpe vannskada taxfreevarer til gruelig gode priser. Noen vil garantert stille. I Tønsbergs Blad opplyses det at du må ha legeattest for tunnelfobi for å kjøre utenom den nye tunnelen rundt sentrum, ellers blir det 30 kr i gebyr hver gang. Noen går sikkert på den også.

I Bloggpolis er det også tilløp til festligheter – og jeg har flirt godt i morgentimene. Men det morsomste er indignerte poster om at «dere lurer ikke meg, nei – der ødela jeg spøken, hæhæ!!». Humørløsheten får liksom et ansikt. Og det er en god stund siden vedkommende var 5, for å si det slik. Det er ikke alltid så greit, dette med humor🙂

12 thoughts on “Om aprilspøker, (for oss som har humor)

  1. Inni:

    Neeeei, Inni – du må ikke referere til dyreriket, Kylling over her blir helt nervevrak! Du skjønner, h*n er så redd for represalier.

  2. Jeg vet ikke hvilken blogg du sikter til, så dette blir en generell kommentar.

    Jeg lo godt av aprilspøken jeg fikk med meg i en blogg. Gapskrattet, rett og slett. Jeg gikk på limpinnen i et minutt eller så før jeg innså at klokken hadde bikket midnatt. Men å avsløre andres aprilsnarr? Spesielt de gjennomførte? For meg blir det litt som å stikke hull på en ballong. Litt gledesdrap. Og det gidder jeg ikke.

  3. Lin:

    Den var knallfin, den spøken🙂 At den blir forsøkt ødelagt av bittert oppgulp, og snurt syting…..vel, det overrasker meg ikke et sekund. Offerrollen er jo en temmelig humørløs greie.

    En ting er at man er så selvhøytidlig at man tydeligvis tar en harmløs spøk så tungt – men siden man ikke (surprise!) er alene her i Bloggpolis, så kunne man jo holdt smella igjen, og ikke ødelagt for alle andre?

  4. Bit deg fast, slipp aldri taket! Røsk og riv, til bare slinser henger og slenger i ditt spor.

    Så tøft å være Pitbull.

    Femteklassen er LENGE siden.🙂

  5. Goredom:

    Det er en slags (garantert høyst ufrivillig) komikk i det hele.

    Og paranoiaen….dont get me started.

Legg igjen en kommentar

