Avmakt og raseri

Christoffer:


• 18.09.1996-02.02.2005
• Døde etter mishandling. Under obduksjon ble det funnet et 17 cm langt brudd på hodeskallen
• I oktober 2008 ble stefaren funnet skyldig i mishandling med døden til følge. Han har anket dommen på seks års fengsel, som dermed ikke er rettskraftig
• Denne måneden skal ankesaken opp for lagmannsretten,. Ifølge Fylkesmannen ble gutten sviktet av både skole og helsepersonell
• Ingen meldte fra om overgrepene gutten var utsatt for. Stefaren har nylig fått barn med Christoffers mor.
• Paret bor i perioder i en campingvogn på Østlandet

Jeg klarer ikke å slippe taket i denne saken. I motsetning til en av de feigeste menneskene jeg har hørt om:

I forbindelse med det grusomme drapet på 8 år gamle Christoffer fra Vestfold, sier en av mødrene i guttens kameratflokk følgende til Dagbladet:

— Han var en urolig gutt, men en alle ble glade i. Det er en tragisk sak, men vi ønsker ikke å blande oss inn. Dette er lite lokalsamfunn der alle kjenner alle, sier en mor.

What?? Hva slags holdning er det??  

Les denne linken, dette er i Norge. I 2005 skjedde dette. Og ingen gjorde noe.

I denne campingvogna bor et lite barn, født i januar i år. Sammen med sin mor, som valgte å føde barnet til morderen som drepte sønnen hennes:

campingvogna

(Foto: Thomas Rasmus Skaug)

Under oppslaget i Dagbladet jeg linker til, finner du en del blogger om denne saken. I den førstes kommentarfelt linkes det til full identifisering av foreldrene, navn og bilde. 

Jeg har stirret på det bilde lenge. Og kjent på de mest primitive sidene av meg selv.

La oss håpe denne ynkelige drapsmannen ikke dreper dette nye barnet også. For om han prøver, så er det ikke sikkert noen vil se det. Kanskje lukker de øynene igjen.

Slik de  gjorde da han pinte Christoffer til døde.

25 thoughts on “Avmakt og raseri

  1. De skulle vært dopet ned, kneblet og lenket fast i veggen, nakne. Så skulle jeg ha satt meg på en stol foran dem med et skojern og bare stirret på dem til førstemann brøt sammen. Og den personen skulle jeg så ha pisket ihjel med skojernet, og så…… fy faen for noen svin!
    Er det virkelig de på bildet?? Hun holder babyen og han sitter inntil henne med blå genser?

  2. SS:

    Selvfølgelig så hun. Og det er det mest utilgivelige her.

    Jonathan:

    Må innrømme at jeg har mine fantasier nå, ja…jeg blir uvel ved tanken på å dele samfunn med dette avskummet.

    Ifølge kilder skal det være de rette personene, ja. De har visstnok sjekket med besteforeldrene.

  3. Før eller siden vil det være noen som begynner å ta loven i egne hender, og når det skjer, og hvis media da henger seg på, så vil det ha en POSITIV smitteeffekt.
    Det er mye frustrasjon og sinne ute og går både i Norge og Europa når det gjelder slike ting og ikke minst når det gjelder den O store Politiske Korrektheten som heldigvis gjennomskues av flere og flere.
    Jeg kommer forresten ikke inn på bloggen min nå, men har sendt en mail til chat support, så håper det blir ordnet (og jeg som nettopp hadde lært meg å lage linker og følte meg som den datasmartingen, og så bare renner hele bloggen min ut mellom fingrene mine uten at jeg aner hva som har skjedd! Jeg skal aldri mer lage linker! : D

  4. Jeg er på facebook, ja, : ) men «er der» aldri likevel. Ser ut til at bloggen funker igjen nå!
    Men si meg; når jeg skriver melding her, får du da opp mailadressen min i innboksen din? Eller får du opp wordpress-et-eller-annet? Ikke at det har så mye å si om folk kan se hvem jeg er, det kan faktisk passe ganske bra inn i mine langsiktige planer for «Jonathan». He he, men det er selvfølgelig greit å vite…

  5. Jonathan:

    Så bra at bloggen er oppe igjen!

    Jeg får en hotmailadresse på deg, men den er det bare jeg som ser.
    Langsiktige planer? *nysgjerrig*😉

    Vivi:

    Ja…jævlig, ikke sant? Oppfordrer deg til å melde deg inn i Facebookgruppa jeg linker til over her – om du er på Fjesboka da.

    Jonathan:

    Vivis kommentar var vel til saken.

  6. kan du sende meg linken til bildet??? Finner den ikke på den bloggen du snakker om, tror den er slettet? Blir meget provosert og lei meg av denne saken…:(

  7. herregud? bor i en campingvogn? hvor er barnevernet?? hvor store er oddsene for at dette barnet har d bra,når mora er såpass sjuk i huet,at hun først lar stefar drepe sin sønn,-for så å oppdra sitt nyfødte barn i en CAMPINGVOGN?? herregud,- nå må fader meg barnevern og politi skjerpe seg!!! Hvor er rettighetene til barn i dagens sammfunn??

    Hun skulle aldri hatt barn.

    Ta fra henne det lille nurket, og la en fosterfamilie gi det et verdig liv.

  8. søk på gruppen «baby p» på facebook, eller google det.
    det er en lignende sak,der en liten gutt(17mnd) ble mishandlet til døde av stefar. mor tillot det. hun brydde seg mindre.

    en sak som har engasjert meg-og som er så tragisk at en skulle tro det ikke gikk an at folk var så jævlige at de kunne utføre slike handlinger mot et lite,forsvarsløst uskyldig barn :-S

  9. hvilken kommune står denne campingvogna i?
    det frister meg å ta kontakt med den kommunen!!!
    Ingen barn skal ha det sånn.

    Bo i en campingvogn? på denne årstia? en kan jo få lungebetennelse bare ved tanken :-S

  10. Nancy:

    Hele saken er tragisk, og tragedien ser ut til å fortsette😦
    Jeg vet ikke hvor den vogna står, men jeg håper inderlig at noen andre vet…

    Angående mora….jeg har ikke ord..

  11. Fy faen, blir så provosert at dette landet her. At ikke den ungen er fjernet fra foreldrene fatter jeg ikke. Han er jo for faen dømt for dette selv om dommen ikke er rettskraftig. Her hører vi stadig vekk at barnevernet driter seg ut og tar unger vekk fra foreldre som ikke har gjort noe galt, men når det faktisk finnes bevis for at mor og far misshandler og negliserer, da sitter de der og tvinner tommeltotter og gjemmer seg bak politikk. Mennesker er ikke politikk, spesielt ikke barn, når pokker skal myndighetene forstå det???

  12. «Mennesker er ikke politikk, spesielt ikke barn, når pokker skal myndighetene forstå det???»

    Myndighetene vil aldri forstå det før vi bytter dem ut med virkelige ledere. Jeg ser bare en, toppen to, kanskje tre, ekte ledere i politikken idag. Hva man stemmer på blir bare mer og mer uvesentlig. Det må virkelige ledere til for å tilføre vesentlige forandringer i samfunnet, ikke en gjeng med pusekatter som snakker i munnen på hverandre i sine forsøk på å være den mest politisk korrekte.
    Og så lenge VI aksepterer alt pisspreiket deres så vil de fortsette med pisspreiket sitt. Så lenge VI aksepterer at dette umennesket av en mann og en kvinne får en helt absurd og latterlig straff, vil flere umennesker av tilsvarende slag fortsette å slippe unna med et par år i fengsel.
    Hvor er demonstrasjonene?! Hvor er de offentlige reaksjonene?! Hvor er fakkeltogene?! Og hvor i helvete er alle de offentlige personene i Norge som faktisk kan nå ut til hundretusener av mennesker og for en gangs skyld si noe av betydning?!
    Nei. Folk vil ikke høre om små barn som får hodene sine slått inn, de vil ikke forholde seg til strafferammer eller voldtekter eller trikkedrap, nei, folk vil spise pizza og se på «skal vi danse» og «hotel cæsar»! Faen!

    Puuuh!

  13. Hei;)

    Flott at du blogger om dette,jo mer publisitet på sånne svin,jo større mulighet for at noen tar han en vakker dag…det er min drøm!

    MEN jeg finner heller ikke linken til bildet:(..kunne du sendt meg også på mail?

    HUFF SÅ TRAGISK DETTE ER…jeg gråter;(

  14. Takk for kommentarer alle sammen!

    Hjelp oss å holde denne saken «varm», slik at vi kanskje kan redde et barn ved at noen som ser/vet om mishandling sier ifra! Vi må ikke glemme, må ikke ha nok med oss selv, må ikke snu ryggen til – så kanskje Christoffers grusomme død ikke var helt forgjeves.

    Takk for gode poeng, Jonathan.

    Linken er sendt på mail, Jeanette.

  15. «Lite lokalsamfunn og alle kjenner alle»… Neimen.. Unnskyld meg! Men er det ikke nettopp akkurat da man skal stå sammen og imot??!!???

    Har ikke sett etter linken, men ser at folk får den sendt på mail. Kunne du sendt den til meg også?

    Godt at du setter lys på saken, Maria!!

  16. jeg har lest reportasjen flere ganger og like fullt trilelr tårene hver gang.
    Hva er det med folk som kan gjøre slik mot et forsvarsløst barn? Men at ikek lokal samfunnet gjorde noe fatter jeg ikek. Hverken sykehus, skole el andre løftet en finger for lille Christoffer. De så jo hva som foregikk, det må være noe fryktelig galt også i skolevesenet når de ikke reagerer mer.

    Og mor som bare har latt det skure og gå. Hun må ha vært fullt klar over det! Tenk å la sitt barn lide slik! Går da bare ikke.
    Og nå nytt barn med sønnens morder. Nei dette er helt uhørt!! Barnevernet må inn!
    Kunen du sende meg linken på mail og..?

Legg igjen en kommentar

