Smalltalk (lite eller ingen pulings)

– Det er faen meg helt slutt på pulingsen hjemme hos meg!
Jeg unngår å sette mojitoen min i vranga, lener meg over bordet, og minner henne på at vi er ute blant folk. Etter å ha taklet temaet lite sex i den heimen i en softicekø tidligere i vår, er jeg klok av skade.

– Fremdeles tørke, altså?
– Du kan si det sånn, sier hun dystert.
– Hmm…er det så vanskelig for ham å prate om det der ennå? Press ham litt på det da, vel?
– Du, det er ikke veldig festlig å gnåle seg til sex, altså – jeg føler meg lite attraktiv som det er i denne situasjonen.

Vi prater litt fram og tilbake om mannfolk generellt, og er vel stort sett enige om at de fleste menn vi har kjent, har vært noen kåte bikkjer. Og at vi igrunn liker det veldig godt. Og ingen av oss føler oss spesiellt objektifisert heller. Pulings er gøy, og bør gjentas ofte. Lite pulings er roten til mye dritt. Vi skåler for den.

– Man føler seg bare så forbanna lite attraktiv når det ikke er tegn til tenning hos gubben!
Hun har tårer i øynene. Jeg klemmer og trøster, og tilbyr meg å feie over henne for å få henne til å smile. Hun ler litt, før hun blir stille.
– Det verste er, sier hun lavt, er at jeg mister tenninga sjøl også. Jeg mister lysten på sex. Og om kveldene, når jeg legger meg alene, igjen, fordi han heller vil sitte å trøkke på pc`en, så kjenner jeg meg så gammel. Trist og gammel.

-Tror du han har noe annet på gang?
-Jeg veit ikke, tror ikke det. For det er det som er så rart, han virker rett og slett fornøyd med situasjonen. Han klemmer meg, kysser meg, og forteller meg ofte at han elsker meg. Og så stopper det der.
-Ikke noe tafsing, ikke noen uanstendige forslag?
-Nope. Helt dødt.

Noen mojitos seinere har vi kommet fram til at ikke alle mannfolk er så kåte hele tida. Og at det av og til bare stagnerer. Men hva gjør man da?

-Tar du noe initiativ sjøl da?
-Nei, ikke nå lenger. Jeg gidder liksom ikke. Tenninga mi døde visst et eller annet sted underveis. Og kanskje handler det ikke om selve pulingsen, men om å føle at man er ønsket, er attraktiv, få den spesielle nærheten. Akkurat den fysiske greia fikser man greit med litt plastikk, bare for å få ut spenningene i kroppen. Men det dabber av, det også. Faen, dette er vanskelig. Mest fordi det har blitt et ikke-tema mellom oss.
Hun sukker tungt.

-Det ordner seg nok, kanskje det bare er en downperiode.
-Ja, kanskje det.
-Ellers får jeg bare kjøpe en gigolo til deg i bursdagsgave.
-Deal.

11 thoughts on “Smalltalk (lite eller ingen pulings)

  1. Jeg liker måten du trøster og er forståelsesfull på – alle kan trenge en gigolo i blant. Når det er sagt, tror jeg kanskje muligens (trippel usikkerhet altså) at guttemenn (og mannegutter) har downperioder, jeg mener å huske noe om at eksen min hadde en slik en. Jeg tror vi prata om det, pulte litt uten å ha lyst, og plutselig kom lysten tilbake.

  2. Plosiv:

    Det tror jeg også – men er det vanskeligere å snakke om for gutta, tro? Det er liksom opplest og vedtatt at det er oss som skal ha vondt i hue. Uansett, uten kommunikasjon på noe sånt, sliter man maks. For da kommer alle teoriene i hue ditt – andre damer, er jeg ikke sexy nok, er`n sjuk, osv. Ikke bra å late som ingenting, ihvertfall.

  3. Jeg tror du har rett, det er nok vanskeligere å snakke om for gutta. De skal liksom alltid ha lyst, og kanskje det faktisk tærer på lysten også? Hm. Teorier og tanker er noe dritt noen ganger, kanskje man skal prate med en elektriker om å installere en av-knapp?😉

    Liker bloggen din forresten, driver og saumfarer anbefalte poster nu.

  4. Av-knapp, fjernkontroll, timeout for hjernen, høres bra ut i mine ører😉

    Velkommen hit, det går mest i foto for tida, men noen gamle højdare har jeg samlet på anbefalt😀

  5. Er helt med på alt som blir sagt og kommentert her om saken. Det er liksom litt tabu at en mann ikke skal ha lyst, og jeg er sikker på at det plager ham, også. Men gutter som ikke vil ha sex er liksom ikke gutter i deres egne øyne…

    Jeg ville anbefalt henne å fullstendig overraske ham. En venninne av meg gjorde det (og nei, – jeg snakker ikke vekk om meg selv… det er helt sant at det var en venninne!). Han spurte om de skulle lage til noe kvelds, og hun svarte; «ja, men først skal vi ha oss en runde i sengen». Fyren ble jo kjempepaff, men det funket ;o)

  6. Episoden med sexsnakk i softis-kø hørtes da ut som et artig blogginnlegg😉 Ellers har jeg ingen gode råd annet enn det forslitte ‘snakke sammen’..

Legg igjen en kommentar

